Chatbots

De Intrum "Invoice chatbot" staat uw klanten 24 uur per dag en zeven dagen op zeven ter dienst om vragen te beantwoorden in verband met hun dossier.

Eerste Belgische Intrum-chatbot live!

In augustus 2019 is Intrum's eerste White Label chatbot, de "Invoice chatbot" live gegaan. Samen met Baloise is een intensief traject afgerond en met trots kan Intrum meedelen dat de chatbot, genaamd Elise, live is.

De chatbot stelt klanten in staat om 24 uur per dag en zeven dagen op zeven antwoorden te krijgen op hun vragen. De technologie werd eerder al succesvol getest in de Britse en Noorse afdelingen van Intrum.

Het intelligente systeem kan meer dan 730 vragen van klanten beantwoorden, maar ook een antwoord geven op vragen van klanten en klanten de juiste weg wijzen met betrekking tot schuldadvies, ondersteuning van de geestelijke gezondheid, mogelijkheden voor selfservice betaling en persoonlijke klantenondersteuning.

In de eerste drie maanden na de lancering van de chatbot in Noorwegen heeft de chatbot 15.900 live chats gehouden en was hij in staat om 90% van de 47.500 ontvangen vragen te beantwoorden.

Alle chatbotactiviteiten worden gemonitord via het dashboard van Intrum, dat zal worden gebruikt om de technologie aan te passen en verder te ontwikkelen om aan de behoeften van de klant te voldoen. In de toekomst zal de chatbot in staat zijn om klantspecifieke vragen over accounts te beantwoorden, zoals het huidige saldo en de volgende betaaldatum, en zal de chatbot naadloos integreren met telefonische gesprekken.

Deze baanbrekende credit management technologie biedt klanten de mogelijkheid om hun rekeningen te beheren en op elk moment hulp te zoeken. Naast de uitbreiding van de dienstverlening betekent de ontwikkeling dat de vertegenwoordigers van de klantenservice van Intrum zich kunnen richten op complexe zaken, zoals dossier van klanten die zich in kwetsbare situaties bevinden.

Carlijn Hofland, Sales & Martketing Director van Intrum België, is opgetogen met deze mijlpaal in de Intrum-geschiedenis: "Het is onze ambitie om de toonaangevende speler in onze branche te zijn en de standaard te zetten voor het gebruik van nieuwe technologie om onze opdrachtgevers en klanten beter van dienst te zijn. De introductie van deze incasso-chatbot tilt de klantenservice naar een hoger niveau en is een belangrijke stap in deze reis".

 

5 voordelen van een Intrum Invoice Chatbot:

  1. Klanten kunnen 24u per dag en zeven dagen op zeven contact opnemen
  2. Klanten worden meteen zo efficiënt mogelijk geholpen
  3. Reductie van kosten in klantenservice
  4. Meer tijd voor uw kernactiviteiten
  5. Tevredenheid bij klanten

 

Wenst u meer informatie over onze chatbotdiensten?

Wenst u te bekijken wat deze innovatieve credit management oplossing voor uw financiële administratie kan betekenen? Vul onderstaand formulier in. Wij verwerken uw gegevens en nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Vul de velden in en klik "verzenden":