Scandinavian Credit Management

In Scandinavië is het al jaren “common practice”: de schuldeiser zendt enkel de factuur. Intrum neemt de opvolging over vanaf het reminder proces onder het Intrum merk. In de e-commerce is deze aanpak nu in heel Europa gangbaar. Door Intrum vanaf de start van de financiële afwikkeling van een verkoop te laten zorgen voor hun klant, optimaliseren opdrachtgevers de customer journey. En dat merken ze in de cijfers: gemiddeld daalt de churn rate met 25% na de introductie van het Scandinavian Credit Management Model.

 

Ook de financiële parameters boeken stevige vooruitgang. De DSO verlaagt en de cashflow verbetert. De Opex dalen met gemiddeld 35%. De Net Cash stijgt met gemiddeld 5%.

U zendt enkel de factuur

Verhoogde klantenretentie

Optimale customer journey

Lagere DSO


Verhoogde klantenretentie

Gemiddeld daalt de churn rate met 25% na de introductie van het Scandinavian Credit Management Model.

Verbeterde customer journey

Door Intrum vanaf de start van de financiële afwikkeling van een verkoop te laten zorgen voor hun klant, optimaliseren opdrachtgevers de customer journey.

Betere financiële cijfers

De DSO verlaagt en de cashflow verbetert. De Opex dalen met gemiddeld 35%. De Net Cash stijgt met gemiddeld 5%.

Veelgestelde vragen

FAQ - Scandinavian Credit Management | Intrum

Waarom is het interessant te kiezen voor Scandinavian Credit Management

U vermijdt hierdoor maximaal het incassotraject, wat kostenverlagend is zowel voor u als voor uw klant. U zet vaste kosten om in variabele kosten.

Hoe helpt Scandinavian Credit Management uw klantenretentie vooruit?

De financiële afwikkeling van een verkoop bepaalt in hoge mate de klantentevredenheid. U optimaliseert de customer journey door in het order to cash proces extra stappen in inbound en outbound telefonie, digitale kanalen en de nieuwste betaaloplossingen te introduceren.

Welke betaalmogelijkheden worden uw klant geboden?

Naast de klassieke betaalmogelijkheden, krijgt uw klant de modernste webservices te zijner beschikking om zijn betaling vlot te regelen. Gaande van e-mails en sms’en met online betaallink tot aanmaningsbrieven met QR-code om snel naar de online betaalpagina te gaan.

Kan u de dossiers opvolgen?

U krijgt een duidelijke rapportering op basis van KPI’s en heeft de mogelijkheid om elke dossier 24/7 te volgen via Intrum Web.

Stijgende energieprijzen en inflatie zullen tot ernstige problemen met onbetaalde energiefacturen leiden

De werkdruk op de financiële afdelingen van de energieleveranciers gaat flink toenemen door de exploderende energieprijzen.

 

De Belgische energiesector kan voordeel uit Scandinavian Credit Management, het model dat in e-commerce tot sterke verbetering van de financiële resultaten heeft geleid.

 

Lees hier meer over de dienst >

“Op vandaag heeft Scandinavian Credit Management zich in Noord-Europa ontwikkeld tot de standaard aanpak. Intrum heeft, als credit management speler van Zweedse origine, lokaal en internationaal heel wat ervaring met Scandinavian Credit Management.”

Guy Colpaert, Managing Director Intrum Benelux

Wat mag u verwachten?

  • 1

    Klik op de knop in deze webpagina en vul het webformulier in.

  • 2

    Nadat alle gegevens over uw type klanten (B2B/B2B, Nationaal/Export,…) zijn verzameld, stuurt uw accountmanager u een prijsvoorstel. U ontvangt binnen 48u reactie van onze kant.

  • 3

    Nadat wij uw gehandtekende contract ontvangen, sturen wij u login gegevens voor ons online portaal en heldere instructies voor het transfereren van dossiers.

  • 4

    U kan van start! Via het online portaal bezorgt u uw dossiers in een handomdraai aan Intrum. De door ons ondernomen acties en geïnde factuurbedragen krijgt u te zien in een duidelijk overzicht.


Profiteer van de expertise van de markleider in kredietbeheer

De weg naar een financieel gezond bedrijf