Intrum: De Weg naar 100% Compliant na de Nieuwe Incassowet

Intrum staat synoniem voor innovatie en toewijding binnen de incassobranche. Sinds de goedkeuring van het Wetsontwerp Boek XIX “Schulden van de consument”, heeft Intrum haar opdrachtgevers bij de hand genomen op een reis naar 100% compliance. Met behulp van newsletters, webinars, expert sessies en 1-to-1 gesprekken hebben wij onze opdrachtgevers geholpen om de complexe veranderingen in de incassoregelgeving te begrijpen en te implementeren.

Nieuwe incassowet: Educatie en Bewustwording

Het begint allemaal met kennis. Intrum begreep dat haar opdrachtgevers volledig op de hoogte moesten zijn van de nieuwe incassowet om eraan te kunnen voldoen. Daarom werden uitgebreide educatieve programma's opgezet.

Intrum bood newsletters, webinars, een expert sessie en gepersonaliseerde consultaties aan om de nieuwe regelgeving in detail uit te leggen.

Collection as a Service (CaaS): Oplossing op maat

Intrum begreep al snel dat elk van haar opdrachtgevers unieke behoeften en uitdagingen zou hebben bij het naleven van de nieuwe incassowet: het aanpassen van incassoprocedures, het upgraden van software, training van personeel,… Om deze uitdagingen met succes aan te pakken, introduceerde Intrum Collection as a Service (CaaS), een innovatieve benadering van debiteurenbeheer die naadloos past binnen het verhaal van compliance.

Collection as a Service (CaaS) stelt de opdrachtgevers van Intrum in staat om op een gestroomlijnde manier aan de nieuwe wettelijke vereisten te voldoen, terwijl ze tegelijkertijd hun individuele zakelijke doelstellingen kunnen behalen. Met Collection as a Service (CaaS) rekenen Belgische bedrijven op een proactieve benadering van compliance, waarbij de juridische experts van Intrum ervoor zorgen dat alle nieuwe regelgeving strikt wordt nageleefd en opdrachtgevers geen enkel risico lopen.

Constante Monitoring en Aanpassing

De incassowereld verandert voortdurend, en Intrum begrijpt het belang van constante monitoring en aanpassing. Het bedrijf gebruikt een netwerk van experts en flexibele technologieën om de naleving van regelgeving in real-time te volgen. De lancering van de nieuwe incassowet is trouwens slechts één voorbeeld van externe uitdagingen die vlot geabsorbeerd worden door Collection as a Service (CaaS).

Uw financieel beheer veerkrachtiger maken

Collection as a Service (CaaS) maakt uw organisatie en incassoprocessen over de ganse lijn veerkrachtiger. Collection as a Service (CaaS) is, op korte termijn, de sleutel tot succesvol en compliant incassobeheer in de huidige economische context. Op lange termijn maakt Collection as a Service (CaaS) uw financieel beheer schokbestendig voor alle nieuwe uitdagingen die u nu misschien nog niet ziet aankomen.

Voorbeelden van onverwachte gebeurtenissen uit het recente verleden:

• de overbelaste klantendiensten bij energieleveranciers in 2022 omwille van de explosie van energieprijzen door het conflict in Oekraïne,
  • het hoge ziekteverzuim op financiële administraties tijdens de coronacrisis in 2020/2021

Resultaten van het Samenwerken met Intrum

Dankzij de inspanningen van Intrum en de nauwe samenwerking met haar opdrachtgevers kunnen we nu met trots zeggen dat de benadering van al hun laat betalende klanten 100% compliant is met de nieuwe incassowet. Deze prestatie is een bewijs van de toewijding van Intrum aan haar opdrachtgevers en haar vermogen om te innoveren en aan te passen aan veranderende regelgeving.

Intrum heeft bewezen dat het niet alleen een marktleider is in incasso, maar ook een vertrouwde partner die haar opdrachtgevers bij de hand neemt en hen helpt te navigeren door zelfs de meest uitdagende veranderingen.
Guy Colpaert, Managing Director Intrum Benelux

Collection as a Service (CaaS) heeft dus cruciale rol gespeeld in het succesverhaal van Intrum bij het helpen van haar opdrachtgevers om 100% compliant te zijn met de nieuwe incassowet. Het is een bewijs van Intrum’s toewijding om zich voortdurend aan te passen aan de snel veranderende juridische, maar ook aan de marco-economische omgeving van de incassobranche.

Met Collection as a Service (CaaS) van Intrum kunnen Belgische bedrijven met vertrouwen opereren, wetende dat hun debiteurenbeheer in deskundige handen is.