De verkoop van openstaande vorderingen, de verzekerde inning voor uw schadedossiers

De verkoop van openstaande vordering, een activiteit die voor het eerst geïntroduceerd binnen de werd bancaire wereld, maakt nu ook zijn entree in nieuwe markten.

Gezien de toenemende kostendruk binnen de verzekeringssector wordt het te gelde maken van onbetaalde schadedossiers steeds een belangrijker element. En dit zowel voor:

• Vrijstellingen
  • Schadedossiers
  • Inning op dronken bestuurders
  • Vorderingen op derden
  • Arbeidsongevallen
  • Etc.

Intrum biedt schadebeheerders een additionele manier om snel hun inningen te optimaliseren door deze openstaande vorderingen in te kopen en zelf voor de verdere opvolging te zorgen. Zodoende kan het schadebeheer zich richten op de opvolging van grotere en kritischere dossiers. Of kan hij een opkuis doen van zijn historische dossiers.

Een financiële oplossing die al door een aantal grote verzekeringsmaatschappijen met succes werd toegepast en afgerond.

"Wij mochten hier tot nu toe geen vragen of klachten ontvangen, niet van de interne organisatie noch van de klanten. De procedure van verkoop liep perfect met Intrum" - Manager Claims Non-Life

Wat zijn de voordelen?

• Direct cash voor uw portefeuille openstaande vorderingen, waarop mogelijks intern weinig tot geen acties meer worden genomen
  • Zekerheid over de inning en risico's
  • Kostenbesparing door minder operationele / personeelskosten
  • Ideaal voor een opkuis van een historische portefeuille
  • Meer focus en tijd voor grote en/of kritische dossiers

Deze financiële oplossingen kan steeds in combinatie met de klassieke invorderingsstrategieën.

Meer weten?

Maak een afspraak >

Onze Invorderingsexpert Bank & Verzekering denkt graag met u mee!