Factoring voor onbetaalde facturen

Creëer financiële ruimte

Factoring bij Intrum biedt een uitweg voor de nefaste gevolgen van openstaande vorderingen en verbetert uw liquiditeit. Wij kopen uw debiteurenportefeuille voor een aantrekkelijk bedrag en over de opvolging van uw onbetaalde facturen hoeft u zich geen zorgen meer te maken.

Reverse factoring aan interessante voorwaarden

In tegenstelling tot klassieke factoring verkoopt u bij Intrum enkel uw onbetaalde facturen. Dit maakt dat u geen hoge financieringskost en risicopremie dient te betalen op uw goede klanten. Doordat u de facturen pas na vervaldag overmaakt, behoudt u 100% van de cash flow op de goede betalers. Zo werken we mee aan de verbetering van uw liquiditeit en daling van de OPEX.

Verder is de prijs die wij betalen gebaseerd op het verwacht betaalgedrag van uw klanten die hun facturen niet betaald hebben. Wij beheren op jaarbasis ca. 500.000 nieuwe onbetaalde facturen. Dit zorgt er voor dat wij het inningspotentieel veel beter kunnen inschatten en u de beste prijs ontvangt.

Securisatie dankzij factoring

Wij nemen het risico van niet-betaling en het proces van invordering van u over zodat u zich volledig kan concentreren op uw kernactiviteiten en groei van uw onderneming.

Benieuwd hoeveel uw openstaande vorderingen opbrengen?

Ontvang onze beste prijs >