Internationale incasso? Ons global network helpt uw business

Achterstallige facturen recupereren in het buitenland? Met Intrum wordt het even makkelijk als incasso bij klanten uit uw eigen regio.

Wanneer u nieuwe en onbekende markten betreedt, is ervoor zorgen dat u betaald wordt minstens zo belangrijk als het afsluiten van de internationale business deal zelf. Bij Intrum beschikken wij over een globaal network, dat u helpt achterstallige betalingen buiten België te recupereren. Internationale incasso, is onze specialiteit.

In essentie bieden wij onze in België zo populaire incassodienst ook aan voor opvolging van wanbetalers in het buitenland, vertelt Jonas Mohlin, hoofd van onze International Service Line.

Internationale incassodiensten beschikbaar in 180 landen

Intrums eigen 24 kantoren vormen de ruggengraat van onze internationale invordering. Samen met een network van 50 partners bedekken wij de ganse wereld.

In opdracht van 652 Belgische bedrijven heeft Intrum in 2022 een totaalbedrag van 4.645.766 euro ingevorderd bij late betalers in het buitenland.

Last van wanbetalers buiten België?

Reken op onze wereldwijde invorderingsdiensten >

Wij innen succesvol facturen in 180 landen.

U kan op onze internationale incassodiensten rekenen in 180 landen, hoewel meer dan 80% van onze opdrachten betrekking hebben op betalingstransacties binnen Europa. Vooral in exportlanden als Duitsland, Nederland en Frankrijk rekenen veel Belgische bedrijven op onze handige, internationale invorderingsdiensten.

Wanneer een beroep doen op internationale incasso?

Bedrijven doen typisch een beroep on onze internationale incassodiensten wanneer ze exporteren naar een land waar ze geen kantoor hebben of wanneer ze hun financiële functies hebben ondergebracht in een Shared Service Center (SSC).

Het betalingsgedrag verschilt sterk binnen Europa. Het European Payment Report toonde aan dat Italiaanse bedrijven gemiddeld na 80 dagen hun leveranciers betalen, terwijl Engelse bedrijven slechts 20 dagen nodig hebben. Over het algemeen, gaan betalingen trager in het Zuiden van Europa dan in het Noorden.

Houdt internationaal ondernemen meer risico in?

Binnen Europa zijn de risico’s ongeveer gelijklopend, al zijn er landen waar u beter voorzichtig bent met leverancierskrediet.

De sleutel tot succesvol internationaal ondernemen is uw klant goed van tevoren screenen en snel actie ondernemen wanneer betaling uitblijft. Transfereer onbetaalde klantenfacturen naar Intrum - bij voorkeur - binnen 90 dagen na vervaldag.

Als u klanten heeft buiten Europa, dient u er rekening mee te houden dat u als “verre” leverancier behoorlijk laag op het prioriteitenlijstje staat als het op betalen in moeilijkere periodes aankomt.

Vier Europese bedrijven op tien geven aan dat achterstallige betalingen hun groei belemmeren. Bijna één op drie zegt dat wanbetalers een gevaar vormen voor het overleven van het bedrijf.

Geregeld wanbetalers in het buitenland?

Reken op Intrum voor internationale incasso >

Wij begrijpen mensen & gaan de uitdaging aan in 180 landen.