Hoe Intrum investeert in optimale contactability

De effectiviteit van een incasso strategie wordt in hoge mate bepaald door het vermogen van de organisatie om in contact te komen met klanten.

1. Adres standaardisatie & verificatie

Elke nieuwe wanbetaler die Intrum binnen krijgt, ondergaat een grondige controle van de datakwaliteit. Schreef u de straatnaam fout? Onze systemen vinden automatisch de juiste straatbenaming. Verhuisde uw debiteur? Wij vinden snel het nieuwe adres.

2. Klassieke én nieuwe communicatiekanalen

Om uw wanbetalers tot betaling aan te sporen, vertrouwt Intrum hoofdzakelijk op betalingsherinneringen verzonden per post en telefoontjes.

Daarnaast gebruiken wij sms - en e-mail boodschappen. Twee “nieuwe” kanalen die van sommige wanbetalers meer aandacht krijgen dan post en telefoon.

3. Telefonische bereikbaarheid

Telefonische bereikbaarheid is een belangrijke succes factor voor een incassobureau. Behoorlijk wat mensen zijn onbereikbaar tijdens de kantooruren. Daarom besliste Intrum haar call center langer open te houden. Van 8u tot 20u in de week. Van 9u tot 13u op zaterdag.

Het aantal binnenkomende calls is sterk gestegen na de invoering van deze nieuwe openingsuren. Bovendien bellen onze dossierbeheerders nu ook meer uit.

 

Geen tijd voor telefonische opvolging van late betalers?

Vertrouw op minnelijke invordering bij Intrum >

Onze debt collectors werken snel én efficiënt!

 

4. Automatisch bellen met power dialer

De tijden dat onze debt collectors zelf het telefoonnummer moesten intoetsen, liggen al ver achter ons. Onze Power Dialer die al jaren in gebruik is, belt een nieuwe debiteur op zodra een debt collector vrijkomt.

5. Betere efficiëntie met predictive dialer

Slechts één nummer per keer bellen, is geen optimale aanpak, hebben wij gemerkt. Er ontstaat vertraging omdat slechts 1 op 4 telefoonoproepen wordt beantwoord. Onze nieuwe Predictive Dialer belt daarom 4 debiteuren tegelijk. Het duurt gemiddeld 10 seconden vooraleer opgenomen wordt. Daarom belt de Predicitive Dialer 10 seconden voor het ingeschatte eindmoment van een lopend gesprek bij één van onze debt colectors.

Met het oude systeem waren onze agenten 40 minuten per uur in gesprek. Met de Predictive Dialer zijn onze agenten 57 minuten per uur in gesprek.

Niet alleen belt dit nieuwe telefoonbeheersysteem versneld een lijst van telefoonnummers, het verwerkt ook automatisch onbeantwoorde oproepen, bezettonen, antwoordapparaten en afgesloten nummers. Bij elke nieuwe poging groeit onze kennis van de debiteur én de kans om hem aan de lijn te krijgen.

6. State-of-the-art technologie

U merkt het: Ons call center gebruikt state-of-the-art technologie die u een optimale telefonische opvolging garandeert. Ook KMO’s met kleine aantallen onbetaalde klantenfacturen genieten bij Intrum van een ultra efficiënte telefonische opvolging die normaal enkel grote bedrijven zich kunnen veroorloven.

7. Right party to contact

Onze debt collectors doen er alles aan om de beslissingsnemer te bereiken die een “promise to pay” kan maken.

8. Voice drop

Wanneer onze Predictive Dialer op een antwoordapparaat of voice mail terecht komt, laat hij automatisch een boodschap na waarin de details van de openstaande schuld worden vermeld.

9. Segmentatie op basis van risicoscore

Voor elke debiteur wordt op basis van historische data een voorspelling gemaakt over hoe makkelijk of hoe moeilijk hij te overtuigen is om tot betaling over te gaan.

Op basis van ons gesofisticeerd scoringmodel voorzien wij een collection flow op maat van elke debiteur.

10. Afbetalingsplan wordt belangrijker

Sinds de wereldwijde financiële crisis groeit het aantal wanbetalers dat het complete factuurbedrag niet onmiddellijk kan ophoesten. In zulke gevallen voorziet Intrum een afbetalingsplan.

Veel van onze klanten zijn geen grote liefhebber van deze oplossing. Ze vrezen dat ze langer op hun inkomsten zullen moeten wachten. Toch speelt een afbetalingsplan een cruciale rol in het succes van incasso-inspanningen!

 

Voor een maximale inning van achterstallige factuurbedragen:

Kies de incasso-oplossing die best bij u past >

Ultra-efficiënt dankzij een uitstekende contactability