Uw klanten helpen terug te keren naar een duurzaam uitgavegedrag

Onze kernactiviteit is mensen helpen hun krediet te beheren, intussen al meer dan 100 jaar lang. Met een strenge maar rechtvaardige hand helpen wij de klanten van onze opdrachtgevers hun krediet af te betalen. Dat is goed voor de economie én voor de mensen zelf.

WIJ PRATEN MET MENSEN

Wij praten met de jonge student die een factuur vergat te betalen en zich afvraagt hoe hij het verschuldigde bedrag in hemelsnaam moet afbetalen. We praten met het oudere koppel dat achterstaat in de betaling van hun rekeningen en hulp nodig heeft om te bepalen welke er eerst betaald moeten worden. We praten met de alleenstaande werkloze moeder die niet weet hoe ze de eindjes aan elkaar moet knopen. Dat is wat we doen. Elke dag opnieuw.

Over heel Europa praten onze meer dan 8000 collega's met mensen in verschillende stadia van de kredietwaardeketen. Zowel voor als na de vervaldatum. Dat is onze expertise, dat doen we al meer dan 100 jaar lang. Maar hoe kunnen we de klanten van onze opdrachtgevers helpen hun kredieten af te betalen, als elke klantensituatie anders is? We zijn diep in onze enorme gegevensbestanden gedoken en hebben de mensen achter de cijfers geïdentificeerd. Door te weten wie zij zijn en hoe ze denken, kunnen wij hen een betere klantenservice bieden en hen helpen een duurzamer uitgavegedrag terug te krijgen.

DE KLANTEN VAN ONZE OPDRACHTGEVERS REHABILITEREN

Door mensen te helpen hun uitgaven duurzamer te beheren, verbeteren we hun levenskwaliteit, zorgen we ervoor dat onze opdrachtgevers in voorspelbare termijnen betaald worden, en profiteert de maatschappij in zijn geheel van een eerlijkere handel. Het is onze zelfopgelegde plicht om de klanten van onze opdrachtgevers te rehabiliteren. Daarmee helpen we onze opdrachtgevers, en helpen we hun klanten boven de kredietlimiet te blijven.

Zo gaan we te werk:

Wanneer we de Eenmalige Klant ontmoeten, die 17% van onze klantenbasis uitmaakt, weten we dat hij nog nooit eerder in contact is gekomen met een incassobureau. Hij kan gestresseerd en bang zijn, en misschien niet goed weten wat het incassobericht dat hij heeft ontvangen, nu eigenlijk betekent. Ons personeel is specifiek opgeleid om deze klant te helpen en is uitgerust met de nodige hulpmiddelen om een vertrouwelijke en open dialoog te creëren. Ze kunnen hem een duwtje in de juiste richting geven om het probleem op te lossen en opnieuw een rendabele klant van onze opdrachtgever te worden.

Een mooie balans tussen een snelle betaling, het betalingstarief en de klantentevredenheid is essentieel, zowel voor onze opdrachtgevers als voor ons succes. Hoe wij de mensen helpen, heeft immers een rechtstreeks effect op ons succes als onderneming. Als we te hard zijn, lijden de klantentevredenheid en de relatie met de opdrachtgever daaronder. Als we te zacht zijn, daalt de snelheid en het betalingstarief. Met de juiste balans, op een zorgzame en professionele manier, kunnen we elke klant van onze opdrachtgevers met succes rehabiliteren.

ONS SERVICEAANBOD

Wanneer onze opdrachtgevers ons de zaak doorsturen, weten we al dat zij hun geld snel en betrouwbaar nodig hebben. Even belangrijk is echter dat hun klant later bij hen terugkomt, en ze vertrouwen erop dat wij daar kunnen voor zorgen. Dat wij het klantenverloop kunnen beperken en hun klanten rehabiliteren. Bij Intrum zijn we trots op de manier waarop wij ethisch zakendoen en waarop wij de innovatie en operationele doeltreffendheid in onze sector aansturen.

Wij bieden diensten in schuldvordering en schuldaankoop, maar ook facturatie- en betalingsdiensten.

Wilt u graag ontdekken wat wij kunnen doen voor uw bedrijf, breng dan een bezoek aan de webpagina van uw land.