Verliezen bedrijven zich in het bos van de onbetaalde facturen?

De tijd om te mijmeren over het afgelopen jaar is al even voorbij, maar sta mij toe u nog even mee te nemen naar een vaststelling uit 2016 die blijft verbazen.

In het Europees betalingsrapport (European Payment Report – EPR 2016) dat Intrum jaarlijks voert, stelden we vast dat ongeveer 40% van de bedrijven (twee op vijf!) aangaven dat hun bedrijf niet in staat zal zijn om te groeien doordat ze geconfronteerd worden met een markante toename in de days of sales outstanding (DSO) ten opzichte van het jaar voordien.

Des te markanter is de vaststelling in deze zelfde EPR dat meer dan een kwart (28%) van de kleine en middelgrote ondernemingen aangeven dat ze van geen enkele externe oplossing gebruik maken om dit bedrag te reduceren en de DSO binnen de perken te houden. Terwijl er toch tal van oplossingen aanwezig zijn in de markt…

"Help, waar zijn de bomen gebleven?"

Laat daar nu net het schoentje wringen. Kunt u als bedrijf in dit bos van oplossingen nog wel de bomen zien staan? Waar begint u als bedrijf met het zoeken naar oorzaken en het implementeren van oplossingen?

Laat ons, alvorens deze vraag te beantwoorden nog een laatste keer teruggrijpen naar deze EPR 2016. Hierin reikt Intrum u 10 concrete tips and tricks aan.

'Onderneem actie en laat het niet langer aanslepen'

Ik geef u graag de belangrijkste mee om tot een noemenswaardig resultaat te komen: ‘onderneem actie en laat het niet langer liggen’. Al te vaak moeten we vaststellen dat heel wat bedrijven een groot potentieel aan onbetaalde facturen onaangeroerd laten of suboptimaal behandelen. Doordat ze externe hulp links laten liggen.

'Snoeien om te laten bloeien'

Laat u bijstaan door een onderneming die van aanpakken weet. Intrum kan als Europees marktleider op het vlak van Credit Management bogen op een uitgebreide ervaring om samen met u tot de meest effectieve en efficiënte oplossing te komen om te snoeien in het bos aan onbetaalde facturen en samen uw DSO terug naar een aanvaardbaar niveau te brengen.

Uw financiële gezondheid verbeteren, is onze zorg!

Stel uw vraag

Stel uw vraag en krijg advies van een ervaren credit management expert. Vul onderstaand formulier in. Wij verwerken uw gegevens en antwoorden zo spoedig mogelijk.

Vul de velden in en klik "verzenden":