Wanbetalers respectvol en correct aanpakken, bezorgt uw bedrijf een betere financiële gezondheid

Wanbetalers bedreigen de financiële gezondheid van bedrijven. Langs de ene kant gaat één op vier Belgische bedrijven over kop door een slome houding in geval van wanbetaling. Langs de andere kant communiceren sommige bedrijven ongepast met late betalers, waardoor ze klanten, en dus omzet, verliezen.

Wanbetalers? Roep de hulp van Intrum in!

Als onbetwist marktleider in credit management, helpt Intrum u als geen ander:

1. uw invorderingsproces optimaliseren,
  2. de situatie van elke individuele klant begrijpen en gepast reageren bij wanbetaling,
  3. wanbetalers tot snelle betaling aansporen,
  4. uw DSO (days sales outstanding) verlagen,
  5. uw cash flow en winstgevendheid verbeteren,
  6. zorgen dat u de noodzakelijke centen heeft om te investeren in uw bedrijf,
  7. tijd vrijmaken voor de dingen waar u goed in bent.

Ontsnapt ook uw onderneming niet aan wanbetalers?

Schakel Intrum in & bescherm de financiële gezondheid van uw bedrijf >

Wij volgen uw wanbetalers op. Nauwgezet, correct & respectvol.

Intrum, onderdeel van de klantendienst van haar opdrachtgevers

Intrum is onderdeel van de klantendienst van haar opdrachtgevers. Wij treden in dialoog met uw klant via telefoon, via SMS, online, per brief of via een bemiddelaar die wij ter plaatse sturen. Wij kennen uw klant en hanteren de communicatie die de consument het liefst heeft.

“Wij begrijpen goed dat onze opdrachtgevers echt begaan zijn met hun klant. Een groot deel van onze toegevoegde waarde is begrijpen waarom niet betaald wordt en conflicten tussen de opdrachtgever en consument uitklaren.” – Guy Colpaert, Managing Director Intrum Belgium

'Financial Customer Care', is wat Intrum doet

Wij helpen 90.000 opdrachtgevers wereldwijd betaald geraken voor hun producten of diensten. Onze opdrachtgevers vertrouwen ons met hun belangrijkste bezit: hun klanten.

Elke dag spreken wij meer dan 200.000 klanten van onze opdrachtgevers. En bij elk contact behandelen wij uw wanbetalers alsof het onze eigen klanten zijn: eerlijk, correct en respectvol.

Wij begrijpen uw klanten en tonen begrip voor hun specifieke situatie. Wij luisteren, adviseren en helpen uw klant uit de schulden geraken. De klantentevredenheid bewaren bij onze tussenkomst is essentieel.

Besteed de opvolging van wanbetalers uit

Laat Intrum uw debiteurenbeheer geheel of gedeeltelijk overnemen. Wij leggen de debiteuren opvolging samen met u vast in een helder plan. Daarna zorgen wij voor een consequente opvolging, die een maximaal inningspercentage garandeert.

Onze diensten integreren feilloos binnen uw klantenstrategie. Volgt u betalingen van top-klanten liever zelf op, terwijl u minder rendabele klantensegmenten overlaat aan Intrum? Bespreek het met onze expert. Wij vinden gegarandeerd een oplossing voor uw specifieke situatie.

Gesegmenteerde aanpak van wanbetalers

Gebaseerd op hun vroeger betalingsgedrag, kan u uw klanten in risicosegmenten indelen. Voor elk risicosegment kiest u samen met onze credit management expert de meest geschikte klantenbenadering.

Risicovolle kredietsegmenten kan u bijvoorbeeld sneller betalingsherinneringen sturen of sneller telefonisch opvolgen.

Spoor wanbetalers aan tot betalen zonder uw goede relatie in gevaar te brengen:

Vind een plan van aanpak dat maximaal resultaat garandeert! >

Wij helpen bedrijven bloeien door te zorgen voor hun klanten.